Lyngby Lille Børnehave

Vores hverdag og læring

Lyngby Lille Børnehave hverdag og Læring

Det skal være dejligt og trygt at være barn i Lyngby Lille Børnehave, men det skal også være lærerigt og udviklende. Vi arbejder målrettet med den pædagogiske læreplan og forskellige temaer året rundt. Det er på den måde, at vi sikrer os, at der er gode pædagogiske læringsmiljøer hele dagen, hvor barnet kan udfolde sig. Personalet planlægger på børnenes præmisser, og du vil som forælder blive inddraget, så barnet også kan øve sig derhjemme. Vi lægger stor vægt på, at børnene kommer ud og oplever verden. Det gælder både korte gåture omkring børnehaven, men også de længere ture i og omkring Lyngby. Børnehaven ligger tæt på Lyngby Idrætsby – derfor svømmer vi hver tirsdag med alle vores ældste børn.

Der er læring i det meste, vi foretager os, men det skal også gerne være sjovt, berigende og indholdsrigt for barnet. Vi følger barnet tæt og sørger for, at barnet udviklingsmæssigt er lige præcis der, hvor det skal være.

Struktur er et nøgleord, så dagen bliver overskuelig, genkendelig, tilrettelagt og ikke mindst udviklende. Når man i en børnehave har en tydelig struktur, bliver det nemmere for alle at navigere i den. En ramme, hvor vi alle kan udfolde os, øve os, lege, prøve noget af, have det sjovt, træde ved siden af og lære.

RSS FeedPersondatapolitik